Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie - Ułatwienia w kontakcie z urzędem

Ułatwienia w kontakcie z urzędem

Ułatwienia dla osób niepełnosprawnych w komunikowaniu się z Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kielcach

Korzystanie z pomocy tłumacza języka migowego:

Osoba uprawniona powinna zgłosić chęć skorzystania z usług tłumacza co najmniej na trzy dni robocze przed zdarzeniem z wyłączeniem sytuacji nagłych.
Chęć skorzystania z usługi należy zgłosić w formie pisemnej. Można skorzystać z gotowego formularza wniosku (wniosek do pobrania), lub telefonicznie pod numerem tel:  41 200 17 02

Świadczenie jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2011r. Nr 127, poz. 721 Nr 171, poz. 1016), która zgłosi chęć skorzystania z tłumacza języka migowego.

Załatwienie spraw z wykorzystaniem pomocy osoby przybranej:
Może nią być każda osoba fizyczna, która ukończyła 16 rok życia i została wybrana przez osobę uprawnioną. Zadaniem osoby przybranej jest pomoc w załatwieniu spraw w organach administracji publicznej.

Kontakt z urzędem za pośrednictwem narzędzi współczesnej komunikacji, w szczególności poprzez:

 

Informator dla osób z niepełnosprawnościami: